FANDOM

Szczecinek (kaszub. Szczecënkò, niem. Neustettin, szw. Nien Stettin, łac. Nova Stetin) – miasto w północno-zachodniej Polsce, na Pomorzu

Szczecinek
Szablon:SideBarWidth
Informacje Ogólne
Rzeczywistość gmina miejska Szczecinek
rząd burmistrz
osobowość Łobuz , miły ,szlachetny , wagarowicz
Płeć Męska
Język polski
Przyjaciele / Wrogowie
Przyjaciele USAball , Stargardball , Polandball
Lubi Kąpać się w jeziorze
Nie lubi Nie kąpania się w jeziorze
Czy może w kosmos? Raz był , ale się rozbił o księżyc . Ale teraz ma X-winga
Wrogowie Russiaball
Notatki
Szczecinekball : Chcesz rybkę !

Zachodnim, siedziba władz powiatu szczecineckiego, gminy miejskiej iwiejskiej Szczecinek. Miasto na pograniczu Pojezierza Drawskiego i Pojezierza Szczecineckiego, położone pomiędzy trzema jeziorami: Trzesiecko, Wielimie i Wilczkowo. Brat SzczecinBall'a i kuzyn StargardBall'a.  

Historia Edytuj

Założony w 1310 roku przez księcia Warcisława IV od razu otrzymał prawa miejskie.W Szczecinku krzyżują się droga krajowa nr 11 i nr 20, a swój bieg rozpoczyna droga wojewódzka nr 172. Miasto jest też istotnym węzłem kolejowym, łącząc trasy nr 210, 404 i 405.Według danych z 30 czerwca 2014 r. miasto miało 40 615 mieszkańców. Czyni go to szóstym pod względem liczby mieszkańców ośrodkiem miejskim województwa zachodniopomorskiego.Szczecinek leży we wschodniej części województwa zachodniopomorskiego, w powiecie szczecineckim. Według danych z 1 stycznia 2014 r. powierzchnia miasta wynosiła 48,48 km².Miasto znajduje się na pograniczu dwóch mezoregionów – we wschodniej części Pojezierza Drawskiego i północnej części Pojezierza Szczecineckiego (regiony te należą z kolei do dwóch różnych makroregionów). Historycznie miasto jest położone na Pomorzu Zachodnim. W 2010 roku miasto graniczyło z następującymi wsiami położonymi w gminie wiejskiej Szczecinek: Gałowo, Marcelin, Godzimierz, Turowo, Parsęcko, Buczek/Żółtnica.  

Galeria Edytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki