FANDOM

Polandball
Polandball(Canton)
Tytułowy bohater

Ulubione powiedzonko

Kurwa

Pierwsze pojawienie

Krautchan, wrzesień 2009

Odmiany

Germanyball, UKball, USAball i inni

Polandball to charakterystyczna komiksowa kula w kolorach odwróconej flagi Polski. Kula ma symbolizować nasz kraj, przypisano jej więc cechy, które w mniemaniu międzynarodowej społęczności wyróżniają Polskę. Polandball nie może w kosmos!

Historia Edytuj

Praca Bruno Bozzetto Edytuj

Na twórcę Polandballa mogło wpłynąć dzieło Bruno Bozzetto. W jego filmie rysunkowym "Italy vs Europe" stworzonym w 1999, Unia Europejska i Włochy są przedstawione jako koła. Prace Bruno Bozzetto są którąś z pierwszych współczesnych prac przedstawiających ogromne rzeczy (jak płcie i narody) jako koła. Jego praca również posiada wiele z takich cech Polandballa, jak okazywanie inwencji twórczej z podstawowych stereotypów. Jego praca była szybko się rozpowszechniła, więc mogła stać się filarem pierwszego komiksu o Polandballu.

Incydent Drawball.com Edytuj

Korzenie Polandballa mogą być odnalezione w wydarzeniu nazwanym 'cyber wojną' wśród polskich użytkowników Internetu na serwisie internetowym nazwanym drawball.com, który nastąpił w sierpniu 2009. Serwis internetowy, który oferuje większe, wirtualne płótno w kształcie koła pozwala internetowym użytkownikom narysować wszystko, co chcą. Chciano flagę biało-czerwoną, więc całe płótno namalowało tysiące Polaków. Użytkownicy 4chan razem mogli malować całe płótno czerwonym i białym poniżej z słowem "Polska" napisanym po środku.

  ali znajomy chaos; szybko potem gdy to zostało przykryte olbrzymią swastyką.

Początki Polandballa Edytuj

Komiksy z piłkami będącymi uosobieniami narodowości lub państw (ze skomplikowanymi relacjami dyplomatycznymi pomiędzy nimi) narodziły się na niemieckim forum obrazkowym Krautchan we wrześniu 2009 roku. Pierwsze komiksy z Polandball to dzieło brytyjczyka o pseudonimie "FALCO", stworzone w celu naigrywania się z operującego fatalną angielszczyzną polskiego użytkownika "Wojak". Co ciekawe, z powodu (celowej lub nie) omyłki FALCO, polska piłka bliższa jest fladze Księstwa Monako a stworzenie komiksu z piłką biało-czerwoną uważane jest przez ortodoksów za kardynalny błąd.