FANDOM

Polandball
Polandball(Canton).png
Tytułowy bohater

Ulubione powiedzonko

Kurwa

Pierwsze pojawienie

Krautchan, wrzesień 2009

Odmiany

Germanyball, UKball, USAball i inni

Polandball to charakterystyczna komiksowa kula w kolorach odwróconej flagi Polski. Kula ma symbolizować nasz kraj, przypisano jej więc cechy, które w mniemaniu międzynarodowej społęczności wyróżniają Polskę. Polandball nie może w kosmos!

Historia Edytuj

Praca Bruno Bozzetto Edytuj

Na Polandballa animatora mogło wpłynąć dzieło Bruno Bozzetto. W jego filmie rysunkowym "Italy vs Europe", stworzony w 1999, Unia Europejskiej i Włochy są przedstawione jako koła. Prace Bruno Bozzetto są którąś z pierwszych współczesnych prac przedstawiających ogromne rzeczy, jak płcie i narody, jako koła. Jego praca również dzieli wiele z takich samych cech Polandball, jak okazywanie inwencji twórczej z podstawowych stereotypów. Jego praca poszła wirusowo szybko, i mogła stać się osadem dla pierwszego komiksu o Polandballu.

Incydent Drawball.com Edytuj

Korzenie Polandballa mogą być odnalezione w wydarzeniu nazwanym 'cyber wojną' wśród polskich użytkowników Internetu na serwisie internetowym nazwanym drawball.com, który nastąpił w sierpniu 2009. Serwis internetowy, który oferuje większe, w kształcie koła wirtualne płótno pozwala internetowym użytkownikom narysować co oni chcą na płótnie, oparty na to wcześniej został zaciągnięty przez innych użytkowników. Wykorzystano flagę biało-czerwoną i całe płótno zebrało tysiące Polsk. Użytkownicy 4chan razem mogli malować całe płótno czerwonym szczytem i białym poniżej, z słowem "Polska" napisany pośrodku. Ta koordynacja przekazała do drawball's znajomy chaos szybko potem gdy to zostało przykryte olbrzymią swastyką.

Początki Polandballa Edytuj

Komiksy z piłkami będącymi uosobieniami narodowości (z ich wszystkimi przywarami) lub państw (ze skomplikowanymi relacjami dyplomatycznymi pomiędzy nimi) narodziły się na niemieckim forum obrazkowym Krautchan we wrześniu 2009 roku. Pierwsze komiksy z Polandball to dzieło brytyjczyka o pseudonimie "FALCO", stworzone w celu naigrywania się z, operującego fatalną angielszczyzną, polskiego użytkownika "Wojak". Co ciekawe, z powodu (celowej lub nie) omyłki FALCO, polska piłka bliższa jest fladze Księstwa Monako a stworzenie komiksu z piłką biało-czerwoną uważane jest przez ortodoksów za kardynalny błąd.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki