FANDOM

XXII Zimowe Igrzyska Olimpijskie
2014 Winter Olympics.png

Stolica igrzysk

Sochiball

Liczba ekip

88

Igrzyska Olimpijskie 2014 odbyły się w rosyjskim mieście Socziball w dniach 7–23 lutego 2014 roku. Zgodnie z harmonogramem zawodów rozegrano 98 konkurencji w 15 zimowych dyscyplinach sportowych. Część z nich zorganizowano w oddalonej o ok. 40 kilometrów od Socziballa miejscowości Krasnaja Polanaball.

Były to pierwsze zimowe igrzyska w Rosji. W 1980 roku organizatorem letnich igrzysk była stolica Związku Radzieckiego – Moskwa.

HistoriaEdytuj

Uroczystość ceremonii otwarcia odbyła się 7 lutego 2014. W jej trakcie dwoje byłych radzieckich sportowców.

W któreś sekwencji widowiska na stadion z góry opadło pięć dużych płatków śniegu, które stopniowo powiększały się, a następnie zaczęły łączyć ze sobą, tworząc ostatecznie koła olimpijskie. W tym momencie ujawnił się błąd techniczny, z którego powodu piąty płatek śniegu nie powiększył się, w związku z czym nie stworzył koła olimpijskiego (czerwonego – do 1951 roku uznawanego za koło reprezentujące kontynent amerykański). Zaistniałą sytuacją skomentował twórca widowiska, mówiąc iż: „żaden normalny człowiek nie powinien być odciągnięty od trwającego ponad 2,5 godziny widowiska przez jedną śnieżynkę, która się nie otworzyła.” Usterki nie obejrzeli widzowie śledzący przekaz telewizyjny „live” w Rosji, gdyż zajmujące się transmisją na żywo Pierwyj kanał, jak i WGTRK na bieżąco podmieniły scenę, zastępując ją nagraniem z próby generalnej, gdzie wszystkie płatki śniegu, zgodnie z zamiarem producenta, poprawnie przeistoczyły się w koła olimpijskie. USAball był oburzony.

DyscyplinyEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki