FANDOM

II Wojna światowa

Nazwa

II Wojna światowa

Czas trwania

1 września 1939 - 2 września 1945

Przyczyna:

Anschluss Polandballa przez Naziballa, podboje Naziballa i Sovietballa, AntyJapoński sentyment na pacyfiku i w Ameryce

Strony konfliktu

Alianci:

USAball UKball Polandball Chinaball Israelcube Sovietball (później)

Państwa osi:

Naziball Empire of Japanball Fascist Italyball Romaniaball Ukraineball Sovietball (na początku) Slovakiaball

Wynik:

Zwycięstwo Aliantów, Rozpad i kapitulacja Naziballa i całej III Rzeszy Niemieckiej, okupacja Aliancka Naziballa

Inicjator wojny

Naziball, Austriaball, Sovietball

Obszar

Europa (głównie), Azja, Afryka, Ocean Arktyczny, Pacyfik (głównie)

II Wojna Światowa - największa wojna światowa w historii
Naziball W.png

Sprawca Wojny.

trwająca od 1 września 1939 roku do 2 września 1945 roku (w Europie do maja). Rozpoczęła się wtedy kiedy Naziball postanowił zrobić Anschluss Polandballa ale inne państwa takie jak UKball i Franceball sprzeciwiły się i wybuchła wojna.

Przebieg Edytuj

1939

1 września 1939 roku Naziball postanowił kontynuować swoje podboje i zrobić Anschluss Polandballa. Podczas Kampanii Wrześniowej i Ataku na Polskę przez III Rzeszę w porozumieniu z Soviet Unionballem i ze Slovakiaballem, Franceball i UKball wysyłali do Polski pomoc. Niestety nie udało się zbyt dużo zdziałać. Naziball rok później ustanowił tam swoje terytorium (Polska zniknęła z powierzchni mapy niemalże całkowicie, a został jej kawałeczek bez stolicy). Second Polandball został zabity. Inne countryballe nie zgodziły się na takie coś i wybuchła wojna podczas której Nazi zdobywał coraz więcej terytoriów dla siebie. Ucierpiała także Francja. Na szczycie wieży Eiffla wisiała flaga Kriegsmarine. Franceball przegrał wojnę ale walczył nadal. Niektórzy ludzie z Polski zostali wywiezieni na Sybir.

1940

Franceball i inni zostali zaatakowani. Naziball próbował porozumieć się z Soviet Unnionballem że nadszedł czas do ataku wspólnie ale USSRball miał własne "interesy". Zdenerwowało to potwornie Naziballa który obiecał sobie że zabije USSRballa. W Polandballu, Netherlandsballu i Franceballu powstawały okrutne obozy koncentracyjne w których zmuszano do pracy, poddawano torturom i zabijano żydów, murzynów, Polaków, Francuzów i Holendrów. Jako że Naziball był rasistą nienawidził ras obcych i oskarżał niektóre grupy etniczne o współpracę z Sowietami których również zabijano w obozach.

1941

15 maja 1941 miała miejsca agresja Naziballa na Soviet Unionballa. Brutalnie zabijano Sowietów uznając ich wulgarnie za "podludzi". W tym roku Kriegsmarine miało jedną z największych bitew. Jako że Polandball był w środku Europy pomiędzy supermocarstwami USSRball zaanektował wschodnie terytoria Polandballa i Ukraineballa należącego właściwie wtedy jeszcze do niego. Naziball przegrał walkę albo przynajmniej musiał się wycofać gdyż mimo że odniósł zwycięstwo w walce z Białorusko-Ukraińskimi granicami USSRballa to on sam zmusił go do ucieczki z jego terytoriów.

1942

W 1942 Naziball kontrolował granicę Polski. Powstało PPR. W 1942 Japonia również atakowała coraz częściej państwa m.in HongKongballa, Philipinesballa i Koreaballa. W tym roku USSR nadal nie było dobrze nastawione do Naziballa wciąż prowadząc z nim miniwojny. Plan Barbarossa ostatecznie nie poszedł po myśli Naziballa a obozy koncentracyjne w Netherlandsballu upadały. Przetrwały tylko te w Franceballu i Polandballu.

1943

W tym roku Naziball właściwie stracił inicjatywę i zaczął odnosić pierwsze porażki gdyż wojna zaszkodziła mu poważnie. Tracił Luftwaffeballe, Kriegsmarineballa i SSballe. Soviet Unionball planował atak z zaskoczenia. Polandball jednakże nadal był okupowany. W tym roku narodził się PRLball który po wojnie jako właściwie nastolatek odbudował państwo tylko że komunistycznie i niezbyt dobrze. Wracając do 1943 był to rok nadal wojenny. Trwały przygotowania do Powstania Warszawskiego.

1944

Rok w którym w lecie, w Sierpniu, wybuchło Powstanie Warszawskie pod przywództwem Patriot Polandballa i Polish Underground Stateballa. Obaj zginęli w powstaniu razem z wieloma powstańcami. Może by nawet wygrali tylko UKball i Franceball najwidoczniej już o nim zapomnieli i nie pomogli mu kiedy naprawdę potrzebował pomocy.

1945

Rok zakończenia wojny. W Maju Sovietball w końcu zrobił inwazję na Berlin niestety anektując przy tym Polandballa tworząc PRLballa. W Kwietniu Naziball nie wytrzymał z przegrywania, problemów z rodziną i ogólną depresją zabił się podczas inwazji w swoim bunkrze. Jego koledzy skapitulowali co oznaczało symboliczny i długo wyczekiwany koniec najokrutniejszej wojny w Europie.

Zakończenie Wojny

Okazało się że jeszcze wiele brudów zostało niewypranych - Empire Of Japanball jako ostatni członek Osi (Fascist Italyball został zastrzelony wcześniej, a państwa typu Rumunia i Węgry dołączyły do aliantów) zrobił naloty i masakrowanie ludności cywilnej. USAball jako bierny przywódca aliantów postanowił zrobić okrutne zakończenie wojny i zrzucić tyle bomb atomowych póki EOJball nie skapituluje. Bomba nr 1 została zrzucona w Hiroszimie a druga w Nagasaki. Ta druga zabiła Empire of Japanballa a jego koledzy skapitulowali. Był to ostateczny koniec wojny.

Podsumowanie Edytuj

Wojna ta była najokrutniejsza ze wszystkich wojen na świecie. Zginęło prawie pół ludności i zwierząt na ziemi. Brało w niej udział 1,7 mld ludzi czyli w zasadzie wszyscy na ziemi.

Strony konfliktu Edytuj

Alianci:

Oś:

Ciekawostki Edytuj

  • Polska próbował zestrzelić podczas wojny czołg Naziball ale przez przypadek trafił w Wieże Eiffla.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki