FANDOM

Bikini
Atolón Bikiniball
Informacje Ogólne
Rzeczywistość Bikini
rząd demokracja parlamentarna
Język marszalski, angielski
Bikiniball – atolball w archipelagu Wysp Marshalla. Ma on powierzchnię około 6 km² i składa się z 36 wysepek, które otaczają lagunę o powierzchni 594 km².

Historia Edytuj

Pierwszym europejskim countryballem, który ujrzał atol (a następnie naniósł go na mapy) był w drugiej dekadzie XIX wieku Russiaball. Nazwał go Eschscholtzaball – dla upamiętnienia niemieckiego przyrodnika Johanna Friedricha von Eschscholtza, który towarzyszył mu w jego pierwszej samodzielnej ekspedycji na wody Pacyfiku.

W latach 1946–1958 atol był miejscem prowadzenia przez USAballa ponad dwudziestu prób z bronią jądrową, w tym detonacji największej amerykańskiej bomby wodorowej (pod kryptonimem Castle Bravo).

W 1998 roku na Bikini Islandball otwarto bazę nurkową, w której jednorazowo może przebywać 12 nurków. Opłaty za korzystanie z bazy wpływają do kasy wyspiarskiego rządu Bikiniballa z siedzibą na Kiliballu.

W wodach laguny spoczywa wiele wraków okrętów z okresu II wojny światowej zatopionych w wyniku prób atomowych w ramach Operacji Crossroads, co stanowi wielką atrakcję dla amatorów nurkowania.

GaleriaEdytuj

7-icon Oceania 7-icon
Oceania Australia-icon AustraliaballFiji-icon FijiballKiribati-icon KiribatiballMarshall Islands-icon Marshall IslandsballMicronesia-icon MicronesiaballNauru-icon NauruballNew Zealand-icon New Zelandball (Cook Islands-icon Cook IslandsballNiue-icon NiueballTokelau-icon Tokelauball) • Palau-icon PalauballPapua New Guinea-icon Papua New GuineaballSamoa-icon SamoaballSolomon Islands-icon Solomon IslandsballTonga-icon TongaballTuvalu-icon TuvaluballVanuatu-icon Vanuatuball

Więcej z Fandomu

Losowa wiki